توده هوایی خنک درراه است
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

توده هوای خنک در راه اردبیل است

اردبیل – ارتاویل نیوز– توده هوای خنکی که از سرزمین های جنب قطبی راه اردبیل را در پیش گرفته است تا ساعاتی دیگر گستره وسیعی از این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

به گزارش خبرنگار ارتاویل نیوز؛ نقشه های همدیدی و پیش یابی هواشناسی نشانگر تضعیف زبانه های پرارتفاع جنب استوایی در نیمه شمالی ایران زمین و استان اردبیل است که به موازات حرکت توده هوای پرفشار خنک سطح زمین از عرض های شمالی در حال عقب نشینی به عرض های پایین جنوبی می باشد.

پیامدهای این شرایط جوی آغاز وزش شدید باد از جانب شمال شرق از اواخر وقت امروز (یکشنبه) و کاهش محسوس دمای هوا در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان تا روز چهارشنبه خواهد بود.

انتظار می رود با رخنه این توده هوای خنک بیشینه دمای هوای اردبیل فردا و پس فردا با حدود 12 درجه سلسیوس(سانتیگراد) کاهش در مقایسه با چند روز گذشته به 19 درجه بالای صفر برسد و هوای دلپذیری بر گستره وسیعی از این استان حاکم شود.

همچنین گذر هوای خنک از روی دریای خزر سبب انتقال رطوبت دریا به خشکی های منطقه خواهد شد که به همین خاطر تشکیل ابر و مه و ریزش باران ریزه در بعضی جاهای استان اردبیل به خصوص نواحی کوهستانی منتهی به استان گیلان دور از انتظار نخواهد بود. 

کارشناسان هواشناسی پیش بینی نموده اند که باد شدید از جانب شمال شرق در اردبیل و سایر قسمت های مرکزی این استان در سه روز آینده خواهد وزید که سرعت آن گاهی از 60 کیلومتر در ساعت فراتر خواهد رفت. 

ساکنان اردبیل از ابتدای ماه مبارک رمضان به غیر از دو نوبت دو و سه روزه در بقیه روزها از هوای خنک و دلپذیر و گاهی با ناپایداری های جوی به شکل رگبار و رعد و برق برخوردار بوده اند. 

هوای خنک این استان در فصول گرم سال علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی دیگر عامل مهم در تمایل میهمانان و مسافران برای مسافرت به این استان می باشد. 

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 1:24 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 114891
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1